Sukces w biznesie? Nie uda się bez rozmów twarzą w twarz

bsn
25.06.2015 , aktualizacja: 31.08.2015 08:57
A A A

Fot. Shutterstock

Nowoczesne technologie zmieniły realia pracy. Dziś jednoczesna współpraca osób rozsianych po całym świecie nie jest niczym niezwykłym. Mimo tego warunkiem odniesienia sukcesu ciągle pozostaje komunikacja bezpośrednia
- Bezpośrednie relacje są czynnikiem budującym fundamenty każdego biznesu. Dlatego też uważam je za najlepszy sposób na zacieśnianie więzi między współpracownikami, co usprawnia i przyspiesza wykonywanie obowiązków zawodowych - przekonuje Michał Młynarczyk z firmy Hays Polska.

Oczywiście ułatwianie takiego rodzaju komunikacji może przybierać wiele form. Firmy w tym celu często organizują wizyty pracowników lub odsyłają (delegują) tymczasowo personel do pracy w zagranicznych działach lub biurach firmy. Takie inicjatywy przynoszą firmie sporo korzyści, oto kilka z nich.

Budowa dobrych relacji między pracownikami

Nierzadko, współpracownicy mieszkający w innych częściach świata nigdy nie mają okazji poznać się osobiście. W takich przypadkach, spotkanie "twarzą w twarz" byłoby niepowtarzalną szansą na poprawienie ich wzajemnych relacji.

Patrzenie na biznes z innej perspektywy

Pracownicy, którzy znają z pierwszej ręki inne aspekty pracy organizacji, lepiej rozumieją zadania poszczególnych działów i widzą, jak ich wysiłki się uzupełniają. Wiedzą też, że takie wspólne działanie jest istotne do osiągnięcia sukcesu. Szersze spojrzenie na biznes owocuje lepszą współpracą pomiędzy działami firmy.

Łatwiejsze planowanie awansów

Tymczasowe oddelegowanie pracowników do innych działów lub oddziałów firmy jest dla nich szansą na rozwój zawodowy, ponieważ daję szansę do działania w nieznanym środowisku. Takie rozwiązanie pozwala pracodawcom na dostrzeżenie największych talentów w firmie i zaplanowanie dla nich dalszej ścieżki kariery w strukturze organizacji.

Wspieranie innowacyjności

Relacje bezpośrednie wspierają innowacyjność. Wspólne rozwiązywanie problemów zmusza personel do wypracowania nowych metod pracy oraz pozyskiwania nowych umiejętności.

Mniej odejść

Zdobywanie doświadczenia w innych działach lub tymczasowa praca w firmie jednego z klientów są sposobami na dostarczenie personelowi różnorodnych doświadczeń. Brak nudy i urozmaicenie obowiązków zawodowych zwiększają prawdopodobieństwo zatrzymania pracowników w firmie.

Większe zaufanie

Zachęcanie pracowników do większej mobilności i poznania osobiście współpracowników z innych oddziałów jest oznaką zaufania ze strony pracodawcy. Firma pokazuje w ten sposób, że ma zaufanie do pracowników, do ich umiejętności zarządzania własnym czasem oraz. - Pracodawcom zdarza się wątpić w rentowność organizowania spotkań twarzą w twarz, kiedy na wyciągnięcie ręki mają nowoczesne technologie, oszczędzające czas i pieniądze. Jednak upewniając się, że wizyty pracownicze mają jasno określony plan i cel, organizatorzy mają pewność, że zasoby na nie poświęcone nie pójdą na marne - mówi Młynarczyk.

Podziel się z nami opinią o tym tekście



Skomentuj:
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Wydarzenia rynku pracy