PR Manager - kierownik ds. public relations

redPor
25.06.2001 , aktualizacja: 05.04.2007 16:49
A A A Drukuj
Szukasz pracy na stanowisku kierownika ds. public relations? Zobacz oferty pracy w naszym serwisie

Z danych firmy doradztwa personalnego TMP Worldwide wynika, że wśród kandydatów na to stanowisko dominują osoby w wieku 30-35 lat, z doświadczeniem w branży FMCG, telekomunikacyjnej, bankowej oraz z sektora publicznego.

Polskie odpowiedniki lub opis: kierownik ds. public relations.

Przełożony: PR Director, a gdy jest to samodzielne stanowisko - dyrektor generalny lub zarządzający, czy nawet bezpośrednio prezes (CEO).

Podwładni: specjaliści ds. PR oraz wszyscy pomocnicy z działu PR w przypadku, gdy istnieje osobny dział PR.

Zakres obowiązków: kształtowanie wizerunku firmy, kontakty z mediami, organizacja konferencji prasowych, nadzór nad współpracującymi agencjami PR, przygotowywanie materiałów informacyjnych, folderów i ulotek, gazetek firmowych oraz informacyjnych materiałów wewnętrznych (np. publikowanych w intranecie).

Do zadań kierownika ds. PR należy też planowanie i koordynacja przebiegu programów informacyjnych, organizacja imprez oraz wszystkich specjalnych projektów (targi, prezentacje, imprezy charytatywne) mających na celu propagowanie i upublicznianie działalności firmy, jej usług czy produktów. Kierownik monitoruje i analizuje zachowania rynkowe konkurencji oraz wyniki promocji własnych produktów czy usług. Przygotowywuje raporty z informacjami zwrotnymi z zewnątrz, np. po ukazaniu się informacji prasowej. Jest zobowiązany do współpracy z innymi osobami w obrębie firmy (zwłaszcza z działem marketingu i sprzedaży), zarządza zespołem ds. PR w firmie, planuje budżet i kontroluje wydatki na PR.

Oczekiwane kompetencje: wymagane jest wykształcenie wyższe, magisterskie lub kierunkowe licencjackie, doskonała znajomość angielskiego oraz minimum dwu- lub trzyletnie doświadczenie w dziedzinie public relations (zdobyte w agencjach PR albo w obrębie danej branży - zwłaszcza jest to ważne w firmach z branży zaawansowanych technologii).

Konieczna jest łatwość nawiązywania kontaktów i łatwość pisania oraz umiejętność występowania i przemawiania publicznie do dużej grupy, bardzo dobre umiejętności prezentacyjne i negocjacyjne. Potrzebne są: zdolność obiektywnej i analitycznej oceny sytuacji, głęboka znajomość rynku i śledzenie aktualnych wydarzeń, umiejętność zrozumienia potrzeb klienta (zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego), umiejętność pracy w zespole oraz zdolności przywódcze (leadership), umiejętność podejmowania decyzji oraz radzenia sobie w trudnych, często awaryjnych sytuacjach, dyspozycyjność, odporność na stres - bardzo ważna!

Ścieżka rozwoju zawodowego: pracę można rozpocząć jako pracownik administracyjny agencji informacyjnej czy agencji reklamowej/researcher. Następnie można zająć stanowisko sprawozdawcy/reportera/specjalisty ds. promocji/specjalisty ds. marketingu/specjalisty działu, firmy lub urzędu.

Kolejnym etapem może być zajęcie stanowiska kierownika ds. marketingu ds. public relations. Potem przechodzi się na stanowisko rzecznika prasowego/kierownika ds. PR. Ostatnim stanowiskiem może być pozycja dyrektora biura prasowego/dyrektora ds. PR.

Wynagrodzenie: średnio 5-10 tys. zł brutto, możliwe bonusy to: laptop, komórka, szkolenia.

Zobacz także
  • Re: PR Manager - kierownik ds. public relations khucz 01.02.05, 22:01

    Jestem dziennikarką z kilkuletnim stażem (radio i prasa), w trakcie podyplomowych studiów z zakresu PR, mam za sobą organizacje kilku imprez na dużą skalę, załozenie pisma, współautorstwo »

Wakacyjne zastępstwa w opiece

Wakacyjne zastępstwa w opiece

Praca na zastępstwo w charakterze opiekuna/opiekunki osoby starszej w Niemczech jest szansą na lepszą przyszłość

Wydarzenia rynku pracy