Kosmetolog, masażysta, fizjoterapeuta: kto nie lubi ludzi, niech nie szuka takiej pracy

Aneta Zadroga
02.03.2012 , aktualizacja: 02.03.2012 17:02
A A A Drukuj
Zapotrzebowanie na pracowników, którzy zadbają o piękny i zdrowy wygląd, z roku na rok rośnie. To branża rozwojowa, dlatego warto kształcić się w tym kierunku - przekonują specjaliści od rynku pracy.


Aneta Zadroga: Kogo szuka branża zdrowotno-urodowa?

Izabela Kielczyk, psycholog biznesu: Jak grzyby po deszczu rosną salony usług spa, Wellness, masażu. Salony te oferują rozmaite usługi poprawiające urodę. W związku z tym wzrasta zapotrzebowanie na wykwalifikowane kosmetyczki, masażystów, pedikiurzystki, fizjoterapeutów. Ważną rolę odgrywa wykształcenie tych osób. Minęły czasy, kiedy kosmetyczką mogła zostać osoba bez szkoły zawodowej czy odpowiednich kursów. Tak samo od masażystów pracodawcy wymagają wykształcenia, a nawet studiów z zakresu fizjoterapii.

Jak więc walczyć o posadę?

- Na rynku mają szanse przetrwać te osoby, które są wykształcone, mają doświadczenie zawodowe oraz predyspozycje osobowościowe - to zawody wymagające bardzo bliskich relacji z klientami. Kto nie lubi relacji z innymi, nie ma szans na powodzenie w tym zawodzie. Tu liczy się pasja oraz umiejętność tworzenia relacji z klientem.

Czy zawód związany z urodą to pewna praca?

- Salony prześcigają się w ofertach, nowościach oraz promocjach, dlatego nie wszystkie mają szanse utrzymać się na rynku i osoby pracujące w zawodach związanych z urodą, zdrowiem, mogą stracić pracę. Owszem część z kosmetyczek zakłada własne salony - ale tu powstaje znowu pytanie, czy mają szanse przetrwać? Masażyści bardzo często pracują w wielu salonach, aby zarobić na dobrą pensję.

Ta branża ma przyszłość?

- Coraz więcej z nas ceni zabiegi kosmetyczne i zdrowotne typu profesjonalne masaże czy fizjoterapię. Więc popyt jest na te usługi, natomiast część z nas przesyciło się ofertami SPA, i to, co było modne, jeszcze dwa lata temu, teraz spowszedniało. Klienci szukają teraz wyszukanych metod relaksacyjnych i kosmetycznych. Stąd salony urody stoją prze nie lada wyzwaniem - jak zadowolić coraz bardziej wymagających klientów?

Zobacz także

Zobacz więcej na temat:

Wydarzenia rynku pracy