Biznesowe serwisy społecznościowe coraz popularniejsze. GoldenLine ma milion użytkowników

rys
30.08.2012 , aktualizacja: 30.08.2012 16:52
A A A
Ilość zarejestrowanych w największym polskim społecznościowym serwisie biznesowym użytkowników przekroczyła milion. Jak wynika z badań Megapanel PBI/Gemius z czerwca 2012 roku, odwiedzających witrynę jest nawet dwa razy więcej.
Serwisy społecznościowe skupione wokół pracy to przede wszystkim narzędzia do budowania kontaktów biznesowych i pośredniczenia między pracownikiem a pracodawcą. Ten pierwszy może dotrzeć do wyprofilowanych pod kątem jego kwalifikacji ofert zatrudnienia. Z kolei pracodawca, oglądając profile zawodowe użytkowników, ma szansę szybko znaleźć odpowiedniego pracownika.

To również źródło informacji o pracodawcach - np. od zeszłego roku w serwisie GoldenLine użytkownicy mają możliwość wystawiania ocen firmom, w których byli lub są zatrudnieni. Wielu użytkowników traktuje je także jak miejsce wymiany doświadczeń zawodowych (na GoldenLine działa 57 tys. branżowych grup tematycznych).

GoldenLine działa na polskim rynku od 2005 roku. Jego prezes, Mariusz Gralewski, wspomina, że na pomysł stworzenia biznesowego serwisu społecznościowego wpadł jako student: - Kiedy wracałem z uczelni, moją uwagę zwróciło ogłoszenie o pracy umieszczone na plakacie w metrze. Zadałem sobie wtedy pytanie, czy taka droga poszukiwania pracowników jest efektywna.

- Do współpracy zaprosiłem kilku przyjaciół z akademika - dodaje Gralewski. - Za najlepszy uznaliśmy pomysł odwrócenia standardowego modelu rekrutacji, w którym pracownik poszukuje zatrudnienia, przeglądając oferty pracy i wysyłając dokumenty aplikacyjne.

Oprócz GoldenLine, najpopularniejsze biznesowe serwisy społecznościowe na polskim rynku to LinkedIn oraz Profeo.pl.

Zobacz także
Skomentuj:
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX