Wszyscy chcą pracować dla Google'a

Universum, bsn
26.09.2012 , aktualizacja: 25.09.2012 18:32
A A A
Google

Google (Fot. Paul Sakuma AP)

Internetowy gigant po raz kolejny wygrywa w rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców na świecie. Tak wynika z opublikowanego właśnie rankingu firmy doradczej Universum.
Najlepszych pracodawców wskazało ponad 144 tysiące studentów i młodych profesjonalistów. Indeks najbardziej atrakcyjnych pracodawców bazuje na danych z 12 największych gospodarek świata i dotyczy firm z dwóch branż: Biznes i Inżynieria.

W kategorii Biznes Google zwyciężyło już po raz czwarty z rzędu. Historie o kreatywnym, rozwijającym i jednocześnie luźnym środowisku pracy, międzynarodowej atmosferze, i przede wszystkim innowacyjnych produktach przyciągają poszukujących pracy.

Na drugim miejscu znalazła się firma doradcza KPMG, a na trzecie awansował koncern Procter & Gamble.

W kategorii Inżynieria Google króluje też już czwarty rok z rzędu. Kolejne miejsca zajęły: IBM i Microsoft - producenci m.in. oprogramowania. Firmy te są postrzegane jako ciekawe miejsca pracy i kariery, a ankietowani studenci doceniają w nich przede wszystkim możliwości rozwoju.

Wysoko plasowały się także firmy z branży energetycznej i paliwowej, np. Shell zanotował w porównaniu z poprzednim rokiem skok aż o 5 pozycji. Jako pożądane miejsca pracy studenci wymieniali też firmy z branży motoryzacyjnej, co jest zatrzymaniem niekorzystnego trendu z poprzednich lat, kiedy to firmy te były oceniane raczej jako niestabilni pracodawcy. W tym roku w kategorii Inżynieria, aż 7 producentów aut (m.in. Volkswagen, BMW, Toyota) znalazło się w pierwszej 50-tce najbardziej atrakcyjnych pracodawców na świecie.

Polscy studenci nie chcą za granicę

Większość ankietowanych globalnie studentów chciałoby pracować w firmach, które oferują podróże zagraniczne lub relokację do innego kraju. Ten trend jednak nie do końca potwierdza się w Polsce. Nad Wisłą możliwość ta jest atrakcyjna tylko dla co piątego studenta zainteresowanego podjęciem pracy w firmach z kategorii "Biznes" i tylko dla 15 proc. studentów kierunków inżynieryjnych. - W Polsce, wciąż mamy ważniejsze problemy na rynku pracy niż zastanawianie się nad opcją kariery międzynarodowej, ale to się cały czas zmienia, a możliwości są ogromne - wyjaśnia Sebstian Dyla z Universum.



Partnerzy akcji:



Zobacz także
Skomentuj:
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX