Nagrody w konkursie EBKreator rozdane

bsn
05.12.2014 , aktualizacja: 08.12.2014 14:34
A A A
 Statuetki EBKreator

Statuetki EBKreator (Piotr Celiski / PGC)

4 grudnia po raz pierwszy rozdano nagrody w konkursie EBKreator zorganizowanym przez GazetaPraca.pl. Uroczysta gala odbyła się w siedzibie Agory wydawcy "Gazety Wyborczej"
EBKreator to konkurs dla firm, którego celem jest promocja osiągnięć i dobrych praktyk w dziedzinie Employer Brandingu, czyli kreowaniu wizerunku pracodawcy.

Podczas pierwszej edycji konkursu nagrodzeni zostali autorzy najlepszych kampanii employer brandingowych zrealizowanych w 2014 roku oraz pracodawcy w kategoriach: najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne, najlepsza zakładka kariera, akcja rekrutacyjna, kampania EB i kampania w social media.

Jury za najciekawszą kampanię EB uznało tą zrealizowaną przez Orange Polska SA. Miała ona na celu integrację pracowników firmy wokół wspólnych wartości oraz przyciągnięcie nowych kandydatów. Największym wyzwaniem - zdaniem autorów kampanii - było znalezienie wspólnego mianownika dla wszystkich zatrudnionych w firmie. Po szeregu analiz opartych na badaniach ankietowych okazało się, że jest nim...ciekawość. To wokół tej cechy zbudowano kampanię EB - autorzy postanowili sprawdzić, czy ich pracownicy nie są "zarażeni wirusem ciekawości". W II etapie kampanii została natomiast zainicjowana akcja "Ciekawy dzień z ", która przedstawiała nie tylko zainteresowania pracowników, ale przybliżała też, czym zajmują się poszczególne działy. Jednym z efektów akcji był np. wzrost aplikacji rekrutacyjnych o 30 proc.

W sumie do konkursu zgłosiło się ponad 50 firm. Jury uznało, że najlepszą kampanię w mediach społecznościowych może pochwalić się PZU SA, które wykorzystuje te media m.in. po to, by dotrzeć do studentów i absolwentów. Z tym zamiarem firma zorganizowała Konkurs Studencki Projekt Roku. W jego ramach autorzy najlepszych akademickich projektów mogli liczyć na finansowe wsparcie Grupy PZU w roku akademickim 2014/2015. Łączna pula nagród to 35 tys. zł. Jednym z efektów akcji był znaczny wzrost liczby fanów firmy na Facebooku - ponad 18 tys. tylko w dwa tygodnie.

Laureatem nagrody w kategorii najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne została firma CupSell.

Firma postanowiła w rekrutacji wykorzystać serwis YouTube. Prezes firmy nagrał ogłoszenia inspirowane m.in. reklamami wody mineralnej Vutautas. Powstały dwie wersje filmu - dla kobiet i dla mężczyzn. Oba bawią się konwencja, wykorzystują stereotypy, kładą nacisk na dystans i humor zarówno nadawcy, jak i odbiorcy.

Efekt akcji? Po emisji ogłoszeń do firmy "spłynęło" ponad 500 CV

Za najlepszą akcję rekrutacyjną jury uznało Speed Recruitment organizowany przez firmę Nokia. To powtarzające się krótkie rozmowy rekrutacyjne, odbywające się przede wszystkim na polskich uczelniach. Może w nich wziąć udział każdy, najlepsi wchodzą później do pełnej rekrutacji.

Rozmowy rekrutacyjne pod szyldem Speed Recruitment prowadzone są przez inżynierów i managerów. Rozmowa trwa ok. 10 minut i opiera się na około 10 pytaniach dopasowanych do profilu stanowiska, na które prowadzona jest rekrutacja.

Od marca do października 2014 odbyło się 13 edycji Speed Recruitment, w 8 miastach, na 9 wyższych uczelniach. Firma zatrudniła w ich efekcie 50 osób.

Zdaniem jury najlepszą zakładkę kariera ma firma Connectis. Autorzy szczycą się, że została ona stworzona przez programistów i grafików dla programistów i grafików. Graficznie strona nawiązuje do komiksów o superbohaterach. Nawiązuje do tego też sama nazwa domeny - superpraca.it. Zdaniem jurorów na szczególną pochwałę zasługuje wersja mobilna strony, która "wygląda jeszcze lepiej niż wersja desktopowa".

Nagrodę specjalną jury dostała firma STX Next za "za działania na polu rekrutacji i employer brandingu".

W jury konkursu zasiedli: Rafał Glogier-Osiński, Dyrektor ds. Rozwoju GazetaPraca.pl, Zyta Machnicka, trener praktyk i wykładowca na krakowskiej AGH, autorka bloga www.CandidateExperience.pl, Szymon Motławski, Kierownik Zespołu Ekspertów ds. Rynku HR w GazetaPraca.pl, Urszula Płosarek, konsultant employer brandingu i autorka bloga www.outofbox.pl, Anna Podkowińska, Dyrektor ds. Przychodów w segmencie Internet Agory, Dorota Rautiainen, Dyrektor ds. Badań Rynku i projektów consultingowych w Potentialpark, Adam Wąsik, Dyrektor Zarządzający w GazetaPraca.pl oraz Małgorzata Wojciekiewicz, Strategic Client Manager w Goldenline.pl.

Zobacz więcej na temat:

Skomentuj:
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX