Jak cię widzą, tak cię zatrudnią

Sandra Wiktorko
05.10.2017 20:19
A A A
Rozwój serwisów społecznosciowych sprawił, że rekruterzy coraz częściej szukają za ich pośrednictwem informacji o kandydacie. Dobrze więc mieć na uwadze, że to co podoba się naszym znajomym, niekoniecznie przypadnie do gustu potencjalnemu pracodawcy

W Internecie możemy robić wszystko, na co pozwala nam sumienie, prawo i dobre wychowanie. Sztuka jednak polega na tym, żeby zaistnieć w sieci nie tylko w celach towarzysko-rozrywkowych, ale również zawodowych. Dlatego osoby wkraczające na rynek pracy powinny zakładać konta na specjalistycznych serwisach rekrutacyjnych – dzięki temu można od podstaw budować swoją markę osobistą. To, jak będziemy postrzegani przez innych (albo co na nasz temat za jakiś czas powie Google), w dużej mierze zależy od tego, jakie treści udostępniamy znajomym. W związku z tym warto przemyśleć poniższe kwestie.

Jasny podział

Na osobistym profilu wolno wszystko, ponieważ jest to profil prywatny. Jeśli chcesz pokazać znajomym zdjęcia z weekendu na działce, udostępniać memy (tu pamiętaj, że każdy ma inną wrażliwość) czy wyniki testu „W jakim kraju powinieneś mieszkać”, rób to. Pamiętaj jednak o jednej kwestii – ustawieniach prywatności. Kluczową sprawą w zarządzaniu własnym wizerunkiem w social media jest odpowiednie rozdzielanie treści pomiędzy grupami znajomych, przyjaciół i współpracowników.

Spójność

Istotnym punktem procesu budowania własnej marki jest spójność wizerunku we wszystkich kanałach, za pomocą których się komunikujesz. Dbaj o aktualność danych: uzupełniaj na bieżąco nabyte umiejętności, dane osobowe, informacje o pracodawcach na serwisach profesjonalnych (Goldenline, LinkedIn) i rozrywkowych. Pamiętaj, że media społecznościowe to nie tylko Facebook czy Snapchat.

Bądź sobą

Nie samą pracą człowiek żyje, dlatego nie ukrywaj tego, co robisz w wolnym czasie. Ktoś, kto potrafi znaleźć odskocznię od codziennych zadań, wykazując tym samym determinację i silną wolę, z pewnością okaże się osobą godną zainteresowania.
Może wśród twoich współpracowników jest ktoś, kto dzieli z tobą tę samą pasję? Warto
otwarcie pisać o tym, co lubimy, jakie książki czytamy i które kraje ostatnio odwiedziliśmy.

Nie krytykuj

Większość użytkowników Internetu to bierni obserwatorzy. Czytają, ale nie komentują. Jeśli chcesz świadomie budować własny wizerunek, zacznij się udzielać w grupach i na forach (bez hejtowania). Udział w dyskusji na tematy zawodowe czy związane z hobby ułatwi ci budowanie wizerunku. Poznasz specjalistów w dziedzinach, które cię interesują, a przede wszystkim sprawisz, że będziesz rozpoznawalny w sieci.

Stwórz coś własnego

Tworząc własne miejsce w sieci, dajesz do zrozumienia, że posiadasz konkretną wiedzę w danym temacie i chcesz przekazywać ją dalej. Jeśli łączysz pracę z pasją lub twoje zainteresowania mogą zainspirować innych albo im pomóc, zacznij o nich pisać, pokaż je. Pamiętaj, że wszystko, co robisz w Internecie, jest prezentacją twojej marki osobistej.

Więcej porad na temat szukania pracy znajdziesz w bezpłatnym magazynie Twoja Kariera 2017

Komentarze (1)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: curwa w kyrku

    Oceniono 11 razy 9

    Nie mam konta nigdzie, poza bankiem. Dostałem pracę i to całkiem niezłą. Zdziwko?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX