w aktówce
powrót do listy ogłoszeń

To ogłoszenie wygasło 26 dni temu

Indirect Commodity Buyer - Eastern Europe

Workplace: Rybnik
Region: śląskie

Koncern Tenneco jest firmą produkcyjną działającą na całym świecie. Jesteśmy pionierem w zakresie globalnych pomysłów na czystsze powietrze oraz płynniejszy, cichszy i bezpieczniejszy transport. Projektujemy, produkujemy i dystrybuujemy produkty Clean Air i Ride Performance. Obsługujemy naszych klientów z 91 zakładów produkcyjnych i 15 ośrodków inżynieryjnych i technicznych na całym świecie, dostarczając zaawansowane technologie, produkty wysokiej jakości.

Główna siedziba firmy znajduje się w Stanach Zjednoczonych w Lake Forest w stanie Illinois.

Nasz oddział Tenneco Automotive Polska w Rybniku to duży zakład produkcyjny, w którym pracuje ok. 2000 osób. Oprócz zakładu w Rybniku funkcjonuje również centrum badawcze- Rybnickie Centrum Inżynieringu REC, które zajmuje się projektowaniem i rozwijaniem systemów wydechowych dla wiodących producentów samochodów.

Job summary:


The Commodity Buyer is responsible for managing supplier relationships and developing strategies for a wide range of commodities across multiple business units and product groups to achieve the best value for Tenneco. 


Job Responsibilities:


  • Manage commodity savings and strategies for areas of responsibility

  • Prepare, present and negotiate proposals and long-term commercial agreements

  • Manage the strategic sourcing decision process

  • Drive department improvement in BOS metrics (quality, delivery, service and cost)

  • Champion cross-functional VA/VE and TVM activity between Tenneco and sup-pliers

  • Liaison to business units and manufacturing plants as assigned

  • Build relationships with all plant managers and their teams to work towards com-mon strategy and savings

  • Facilitate workshops with plants to generate TVM ideas

  • Ensure department and suppliers comply with Tenneco policies and procedures

  • Negotiate regional and global contracts

  • Develop and execute an operational AOP, and a multi-year strategic plan

Qualifications:

 

  • Bachelor's degree in business or technical discipline

  • Minimum 3 - 5 years experience in Supply Chain Management or related experience

  • Leadership

  • Corporate SCM experience with international business required

  • Strong ability to analyze financial and technical data and reports

  • Excellent verbal, written and professional presentation skills

  • Excellent negotiation skills and proven success working under pressure driving projects to closure

  • Advanced PC skills (spreadsheets, etc.) required

  • Excellent communication skills across various organizational levels is required

  • Ability to travel is required (estimate 10 - 20%)

 

We offer:


  • Employment agreement
  • Attractive compensation package

  • Good atmosphere at work and comfortable working environment;

  • Benefits such as medical insurance, sports card, foreign languages training;

Praca w mieście